InfoComics tekende voor … Philips

22 april 2020

Tom van Dun heeft visual notes getekend voor Philips Innovation Award. In dit mini-interview lees je meer over de achtergrond.

De Philips Innovation Award is de grootste studentenondernemersprijs in Nederland. Studenten met een nieuw idee worden begeleid door mensen met expertise bij het maken van een businessplan. Aan de prijs is een bedrag van € 50.000 verbonden.

Rein Collot d’Escury was vorig jaar board member van de Philips Innovation Award en verantwoordelijk voor de organisatie.

Wat is op de tekening te zien?

Rein: “Aan bezoekers van de halve finale van de Philips Innovation Market in het Drijvend Paviljoen te Rotterdam werd de vraag gesteld wat de main challenges in de wereld zijn in de komende dertig jaar en welke innovatieve, technologische oplossingen mogelijk zijn. Een groot aantal thema’s is hier uitgebeeld met in rode tekst het probleem en in groene tekst de oplossing.”

Hoe heb je mijn tekening gebruikt?

Rein: “Het aanvankelijke idee was om de tekening mee te geven aan de winnaar. Uiteindelijk hebben we de tekening zelf gehouden en hangt nu op ons kantoor.”

Wat heeft het opgeleverd?

Rein: “We wilden een interactief element tijdens het evenement. De bedoeling was om bezoekers van de halve finale direct bij binnenkomst in de sfeer te brengen en aan het denken te zetten. Heel veel bezoekers hebben meegedaan en een papiertje ingevuld. Dat is aan de tekening te zien.”

Waarom laat ik deze tekening zien?

Tom: “Meestal teken ik visual notes met de digitale pen. Deze visual notes zijn getekend met stift en markers op een groot vel papier van 3×1 meter. Dat is best een oppervlak om te vullen in 2-3 uur. Het is de kunst om te zorgen dat de vlakverdeling klopt en dat niet te veel tekst wordt gebruikt. Daarnaast is het zaak zoveel mogelijk briefjes van bezoekers in de tekening te verwerken. Afgaande op de reacties van de bezoekers is dat goed gelukt.”

Wat doet InfoComics?

Tom: “InfoComics levert illustraties aan bedrijven en organisaties, live op locatie of vanuit de studio. In een persoonlijke intake stel ik een aantal vragen om goed te kunnen inspelen op de wensen van de klant. De tekeningen worden gebruikt om een boodschap op een andere, originele en inspirerende manier te communiceren.”

Wie is Tom van Dun?

Tom: “Ik ben een ervaren Amsterdamse businesstekenaar met, en dat is uniek, jarenlange financiële en managementervaring in het bedrijfsleven. Tekenen is samenvatten en presenteren. Door mijn kennis van bedrijfsprocessen, mijn creatieve geest, gevoel voor taal en humor en mijn vaardigheid met de tekenpen ben ik in staat moeilijke materie samen te vatten in begrijpelijke tekeningen die de klant helpen het verhaal te presenteren.”

#illustratie #livetekenaar #visietekening #cartoons

© 2020 – Infocomics – drawing attention – met mijn tekeningen trekt u de aandacht | Live tekenaar nodig? Cartoonist nodig?